2016年7月12日火曜日

Senior 2-Jul.12th

1. Read & Write Unit 5 Vacation: Reading-2  Vacation from School: Letters to the Editor
- Vocabulary-> Dic discover-discovery, relax-relaxing-relaxed, bore-boring-bored
- Listen Q-Skills=> Main Ideas, Details-A
- Read-1-> Main Ideas, Details-A-> Study the structure: How is the MI supported? 
  -> Details-B
- Vocabulary Skills: Compound Nouns-> A, B
- Shadow Reading Q-Skills Yes to a longer school year
☆ Blog Review be/get used to -> used to
2. Cover to Cover  Unit 6  Science  Part 1 Being Cute to Survive #2
- Reading-2 w/CD -> Read aloud: Par.3-6
・Task-1 1. Par. 3  While we tend to admire ~ things inspire in us. を日本語にしなさい
私たち人間は美しいものを讃える傾向がある一方で、美しいものに対して可愛らしいものが私たちに生じさせるような愛情を感じることはない (<=傾向がない) ようだ。
2. Paragraph 4 を要約しなさい。
科学者たちが明らかにした我々が可愛いと感じるものに共通することとは、輝く目に丸い顔、ぎこちない手足の動き、そして助けたくなるような幼さやあどけなさ、可弱さなどである。
3. Paragraph 6 を要約しなさい。
科学者たちは、人間の赤ん坊は丸顔に輝く目、ぎこちない動き、そして面倒をみたくなるような可弱さといった人間が可愛いと感じる特徴を併せ持っているので、大人は自分だけでは生きていけない赤ん坊の面倒をみて育て、育てられた子供たちが大人になると同様に自分たちの子供を作って育てるといったサイクルを繰り返すことによって、その種を継承していると考えている。
- Study Vocabulary: quality, share, tend to=tendency for/to do/towards sth, inspire, facial features
need-neediness, steady-unsteady movement, add up, get by, ensure

0 件のコメント:

コメントを投稿